Rogue Angel 4

Rogue Angel 4

donderdag 5 februari 2015

A history in words

Als tiener hield ik jarenlang een dagboek bij. Ik vond het heerlijk om mijn dagelijkse beslommeringen van me af te schrijven en niet alleen was het een welkome uitlaatklep, maar door later alles terug te lezen heb ik ook wel het nodige inzicht verkregen in mezelf en hoe ik tegen dingen aankeek en nog steeds doe.

Datzelfde heb ik als ik mijn werk lees. Recent voornamelijk mijn blogs, maar over de afgelopen 20 jaar ook bergen gedichten en soms wat korte verhalen.
In mijn vrije tijd ben ik bezig geweest om alles te bundelen. Ik heb al verschillende opzetten klaar, maar het meeste werk bestaat uit het nalezen, eventueel corrigeren en indelen van iedere creatieve uitbarsting die ik tegenkom.
Soms vind ik mezelf dramatisch, maar vaak genoeg zie ik duidelijk de emoties weerspiegeld, mijn blijk op mijn belevenissen, hoe gekleurd ze af en toe ook kunnen zijn.

Mijn gedichten zijn jarenlang mijn strohalmen geweest, mijn ankers en mijn stilte in de storm. De laatste tijd is er veel veranderd en ben ik mezelf zowel tegengekomen als voorbijgelopen.
Gedichten heb ik nauwelijks geschreven, 'in hindsight' heb ik de laatste jaren weinig creatief kunnen uiten op de manier waarop ik zou willen. Weinig gezongen en geschreven, maar wel een hoofd vol ideeen...

Nu ik teruglees en opnieuw ervaar zie ik een kant van mezelf die ik wil koesteren, maar nog meer, een kant die ik wil uiten. Waar ik tijd en ruimte voor wil creeeren in mijn drukke leventje. 

Soms in het leven is het niet zozeer een kwestie van tijd, maar een kwestie van keuzes maken en prioriteiten stellen. Er is nog zoveel wat ik wil doen, maar vooral zijn er nog zoveel verhalen die ik wil vertellen. Terwijl ik mijn titels catergoriseer besef ik mezelf pas dat ik het meeste werk al gedaan heb. 
Door alles op te schrijven in mijn gedichten heb ik mijn geschiedenis al op papier gezet en heb ik onbewust al een begin gemaakt met het boek over mijn leventje.
Het gros van de hoofdstukken komt hopelijk nog, maar in het kader van jezelf kennen, duik ik met regelmaat nog eens in mijn eigen avonturen,die ik ook stukje bij beetje met jullie zal delen op mijn site. Enjoy! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Test reacties