Rogue Angel 4

Rogue Angel 4

zaterdag 8 november 2014

Radiostilte

"Geen nieuws is goed nieuws"

Dan zal het -  volgens mijn activiteiten op mijn website en blog - wel héél goed met mij gaan :) Op zich klopt dat ook wel. Sinds eind augustus van dit jaar heb ik ander werk en alhoewel iets nieuws altijd de nodige spanningen met zich meebrengt is deze ommekeer vooral een positieve geweest. In plaats van 15.00 beginnen ben ik over het algemeen al na 14.00 klaar met werken en kan ik thuis wachten tot Damian uit school komt, samen boodschapjes doen en rustig aan het eten beginnen.
Het kostte wel wat pijn en moeite nu de wekker de gehele week voor 5.00 af gaat, maar alles went..

Wat ik nu wel weer merk is een proces waar ik al vaker doorheen ben gegaan wanneer er iets (ingrijpend) verandert binnen mijn gezin. Ik sluit me wat meer af voor de buitenwereld. Een deel van mij is er op zo'n moment niet mee bezig en ook richt ik me met zoveel energie op het nieuwe dat ik niet veel meer over houdt voor andere dingen. Een ritme waar ik ruwweg al zo'n 10-12 jaar in zit is 180 graden omgedraaid en ondanks dat ik nu des te meer dingen doe waar ik juist energie van krijg, merk ik wel dat mijn lichaam hier aan moet wennen. In combinatie met de wintertijd en kortere dagen heb ik nog wel eens moeite gehad om uit bed te komen de afgelopen tijd.

Wispelturig als ik ben, is dit nu erg goed merkbaar op sociale media. Dan ben ik er wel, dan weer niet. Ik like van alles, maar voeg niet echt iets toe. Allerlei zaken, zowel online als in real life, komen in de wacht te staan. Mijn huishouden is een rommeltje, mijn agenda een chaos en naast dat ik een aantal zaken echt af heb moeten kappen (come to me, my Cinderella) heb ik naar familie en vrienden toe minder laten horen dan dat ik zou willen.
Gelukkig weten de mensen om me heen vaak wel hoe laat het is wanneer ik me als een kip-zonder-kop op iets nieuws stort en vervolgens de wereld om me heen compleet lijk te vergeten. Uit het oog is gelukkig niet uit het hart en geloof me, het komt wel weer.

Voor nu is het een beetje 'wij tegen de rest van de wereld' Mijn focus ligt op mijn gezinnetje en het zoeken en vinden van een nieuwe balans. Gelukkig is mijn keuze voor verandering al wel beloont met een stuk minder stress en de bijbehorende (fysieke) klachten. Ik ben vaker thuis voor en met mijn mannen, heb weer vrije weekenden (I love it!!!) en doe alsnog iets wat ik ontzettend leuk vind en dat ook nog bijna part-time momenteel... ;)

Mocht ik dus na dit blog weer een tijdje stilvallen; geen paniek! Ik bewandel een nieuw pad en waar ik het eerst nog voetje voor voetje af moest tasten kan ik snel genoeg weer lekker doorlopen en gaan onze paden weer kruisen en samenkomen. Ik struikel af en toe nog en wil nog wel eens blijven hangen om iets aan de rand van het pad te bewonderen, maar in mijn eigen tempo haal ik je wel weer in.

"Geduld is een schone zaak"

Dus wacht nog even af, bekijk zelf eens waar je prioriteiten liggen; wie je bent en wat je doet. Ik hoop voor je dat je - net zoals ik - iets hebt gevonden waar je energie van krijgt, een passie die je kunt volgen, een verhaal dat je kunt vertellen. Stilte hoeft niet altijd gevuld te worden, dus geniet ervan in deze drukke en gehaaste maatschappij. Ik spreek je later...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Test reacties