Rogue Angel 4

Rogue Angel 4

zaterdag 13 december 2014

Back to life

Soms kom je op een punt in je leven, waarop je je prioriteiten bijstelt. Omstandigheden, veranderingen, hetzij door eigen keuzes of door andermans invloed. In een leven kan er veel veranderen, zo ook in het mijne. 
Voor mij zijn momenteel een aantal dingen kristalhelder:

Mijn gezin gaat voor; ik ben bloedeerlijk en direct tot het botte aan toe; ik ben wispelturig en chaotsch, maar wanneer ik ergens voor ga, stort ik me er vol in.

Ik verlies mezelf makkelijk. Geen grote identiteitscrisis, maar blind ergens voor gaan en de rest uit het oog verliezen. Ook met social media begon ik er last van te krijgen. Te pas en te onpas even op Facebook kijken of snel een Tweetje tikken. Tot ergernis van mijn mannen, die er zelf trouwens ook wat van kunnen, maar dan op game-gebied.

Ik had al vaker wat ergernissen van mezelf omtrent bepaalde social media, ondanks een groot aantal pluspunten. Ik vond mensen van vroeger, kijk mee bij vrienden en familie die niet in de buurt wonen en ben snel op de hoigte van wat er speelt in bijv. mijn eigen buurt of in mijn favoriete zaken. Toch zag ik ook genoeg shit voorbij komen, pardon my French. Foute filmpjes, uitnodigingen voor irritante spelletjes en zwart-witte discussies van olifanten die toch echt maar muggen waren. 

De twijfel begon toe te slaan: voegt dit nog wel iets toe of trekt dit alleen maar energie? Toen las ik de nieuwe voorwaarden of althans de discussie hierover en hoewel ik me er niet in verdiept heb, was dit de zoveelste min waar ik tegenaan liep.

Manlief startte en ik ga hem snel volgen: Deactiveren en na 2 weken 'exit Facebook' Ik vind het stiekem wel spannend, maar hopelijk staat mijn besluit vaster dan mijn ideeën over mijn kapsel :)

On the plusside: ik kan weer ouderwets gaan schrijven en bellen als ik wil weten hoe het gaat en wat je doet. Misschien krijg ik je wel zover dat je hier wat vaker langskomt en meeleest. 

In any case, wanneer 2015 begint ben ik er klaar mee. Klaar met saaie statussen, druilerige details en zichzelf-likende pagina's en apps die ik nog niet eerder gezien had.
En misschien heb ik warempel weer wat meer tijd over voor mijn echte leventje. Want gezellig op de bank met mijn mannen, wandelen in het bos of op stap met mijn vrienden is toch altijd leuker dan scrollend achter mijn smartphone!
Toch...?!?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Test reacties