Rogue Angel 4

Rogue Angel 4

donderdag 15 december 2011

Meds, let's start again...

Sinds gisteren ben ik - na 3 weken helemaal niets te nemen behalve een dagelijkse vitamine-pil - weer begonnen met medicatie. Deze keer gaat het om een anti-depressivum, genaamd Wellbutrin. Het schijnt dat anti-depressiva steeds vaker gebruikt worden in de behandeling van ADHD, vooral in combinatie van deze stoornis met depressieve klachten. Lees: mij! Terugkijkend (achteraf is dat vaak een stuk makkelijker) ben ik daar al sinds mijn tienerjaren gevoelig voor geweest. Niet het soort suïcidale, ik-zie-het-nut-er-niet-van-in depressies, maar wel het type somber, neergeslagen en lusteloos. Waarom? Wist ik het maar...
Met de grauwe winter in aantocht, een periode waarin veel mensen gevoeliger zijn voor (winter-) depressie, en stilstaand bij de complete diagnose (mét depressieve klachten dus) sluiten anti-depressiva dan ook (gevoelsmatig) beter bij mij aan dan stimulerende middelen. Ik ben al druk genoeg, zou ik haast willen zeggen ;-)
Gisteren was in mijn ogen in ieder geval een goede dag. Best wel wat dingetjes in huis gedaan, lekker gewerkt. Nadeel is alleen wel dat het me afgeraden wordt om deze eerste week auto te rijden in verband met mogelijke invloed op mijn reactie-vermogen. En dat dus terwijl het hier met bakken uit de hemel komt!
Ach ja, smelten doe ik er niet van en het kan best verhelderend en ontspannend werken om weer eens te fietsen of te wandelen.
Nu nog eens zien of ik ook zo helder van geest ben of ga worden om dagelijks mijn dag met je door te nemen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Test reacties